Asociacija INFOBALT, pasitelkdama ES paramą, skatina Lietuvos IT eksportą

Primary tabs

Naujiena
Paskelbta 2015.10.09

Asociacija INFOBALT sėkmingai baigė ES plėtros fondo finansuojamą projektą, kuris veiksmingai prisidėjo prie Lietuvos IT produktų ir paslaugų eksporto skatinimo.

2014 metais vien IT paslaugų eksporto apimtys išaugo iki 214,5 mln. eurų. Dviženklis augimas buvo fiksuojamas ketverius metus iš eilės: 2011 m. jis siekė 40 %, 2012 – net 78,5 %, 2013 – 27,6 %, o 2014 m. išlaikytos 36,5 % plėtros apimtys.

Didžiausiosiomis IT paslaugų eksporto rinkomis 2014 metais tapo JAV – 22 mln. eurų, Latvija – 17 mln. eurų, Danija – 16 mln. eurų, Jungtinė Karalystė ir Švedija – po 14 mln. eurų.

„Vykdydami projektą „InfoIRT: INFOBALT paslaugų verslui plėtra ir prieinamumo didinimas“ iš tiesų pasiekėme lūžio tašką – Lietuvos įmonės žymiai geriau įsitvirtino Skandinavijos ir JAV rinkose, – teigė „INFOBALT“ vykdantysis direktorius Paulius Vertelka.

Projekto dalyviais tapo 190 įmonių atstovai. Jie vyko į verslo misijas Osle (Norvegijoje), Stokholme (Švedijoje), Dubajuje (Jungtiniuose Arabų Emiratuose), Kijeve (Ukrainoje), Sankt Peterburge (Rusijoje). Net 22 įmonės dalyvavo didžiausiose Europos IT bei mobilių technologijų parodose „CeBIT“ (Vokietijoje) ir „Mobile Congress“ (Ispanijoje).“

Projekto metu buvo surengti 4 informaciniai renginiai: „Eksporto organizavimas į Skandinavijos rinkas“, „Eksporto organizavimas į NVS rinkas“, „Eksporto organizavimas į Arabijos rinkas“, „IT eksporto organizavimas į Suomiją“. Juos sudarė teorinė, pristatomoji dalis ir praktinė, kurios metu įmonės aiškinosi kaip konkrečiai galėtų dalyvauti šioje veikloje, ekspertai atsakė į jų keliamus klausimus, aptarė konkrečias situacijas.

Šiuose renginiuose buvo svarstomos patekimo į skirtingas rinkas galimybės ir kaip jose verslas gali būti vystomas. Pristatytos investuotojų, partnerių paieškos priemonės ir būdai.

2011 metais pradėtas projektas ženkliai prisidėjo prie Lietuvos Respublikos 2009–2013 metų eksporto plėtros strategijos tikslo – vykdyti veiksmingą ir kryptingą prekių bei paslaugų eksporto plėtros ir skatinimo politiką, sudaryti sąlygas su mažiausiomis sąnaudomis efektyviai prekiauti su užsienio partneriais ir siekti teigiamo užsienio prekybos balanso – įgyvendinimo.

Atliktas ir svarbus analitinis darbas – parengtas „Lietuvos IRT sektoriaus įmonių eksporto galimybių ir įgyvendinimo Skandinavijos šalyse tyrimas“.

INFOBALT asociacija, analizuodama Lietuvos IT eksporto strategiją, priėjo išvados, jos mūsų šalies bendrovėms svarbiausia koncentruotis į IT produktų kūrimą ir pardavimą. Eksportuojant produktą prireikia gerokai mažiau žmogiškųjų išteklių, nei teikiant kitas IT paslaugas. Taip pat pasiūlyta įmonėms vienyti rinkodaros pajėgumus ir koncentruotis į tikslines rinkas.

„Kol kas Lietuvos įmonėms sudėtingiausia eksportuoti IT sprendimus. IT sprendimai kuriami pagal individualius užsakovo pageidavimus, tad jų standartizavimas, speciali rinkodara ir bus artimiausių kelių metų uždavinys. Vios dėlto bendros tendencijos džiugina – per pastaruosius 3–4 metus eksportuojančios įmonės ženkliai pakilo eksporto vertės grandinėje: vyksta persiorientavimas nuo resursų nuomos (body leasing) prie projektų vykdymo ir produktų kūrimo,“ – teigia vykdantysis direktorius Paulius Vertelka.

Nemažą darbą nuveikė INFOBALT eksporto komitetas, suformuotas 2008 metais. Jo pagrindinė užduotis buvo koordinuoti narių veiksmus eksporto srityje, organizuoti verslo misijas, parodas, padėti nariams pasidalinti eksporto organizavimo patirtimi. Asociacijos eksporto komitetas nuolat bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos Ūkio bei Užsienio reikalų ministerijomis, bei VŠĮ „Versli Lietuva“.

Pranešimas parengtas įgyvendinus projektą „InfoIRT: INFOBALT paslaugų verslui plėtra ir prieinamumo didinimas“ pagal 2007 - 2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas" VP2-2.2-ŪM-01-K priemonės „Asistentas-1" kvietimą Nr. 01. Projektas „InfoIRT: INFOBALT paslaugų verslui plėtra ir prieinamumo didinimas“ ženkliai prisideda prie Lietuvos eksporto plėtros strategijos tikslo – vykdyti veiksmingą ir kryptingą prekių ir paslaugų eksporto plėtros ir skatinimo politiką bei didinti įmonių konkurencingumą. Projekto bendra vertė yra 307.420,62 eurų, tame tarpe Europos regioninės plėtros fondo paramos lėšos sudaro 215.194,31 eurų.

Susijusios naujienos